Blog

PUBLICIS – POVETEA UNUI BRAND

ESENTALIZAND ACEST PROIECT DE AMENAJARE, SE POATE SPUNE CA S-A DORIT CREAREA UNEI DUALITATI INTRE O CLADIRE ISTORICA IMPUNATOARE, SALVATA PRIN RESTAURARE, Sl UN INTERIOR CONCEPTUALIZAT CONTEMPORAN CU UN LIMBAJ STILISTIC MINIMALIST CE CREEAZAHABITATUL RECONFORTANT DAR STIMULATIV INCITANT PENTRU O COMPANIE CU UN COLECTIV DE OAMENI TINERI, CREATM, CARE ISI DESFASOARA ACTMTATEA INTR-0 AGENTIE DE ADVERTISING.

Imobilul neoclasic si-a pastrat identitatea in cel mai fericit mod, beneficiind de o extindere semnificativa care a continuat organic si in deplin respect fata de original, in acelasi registru stilistic si armonie volumetrica, spiritul ele¬gant si maiestuos al cladirii,
Toate meritele si respectul i se cuvin arhitectului Prof. Dr. Cornel Dumitrescu si lui Teddy Dumitrescu (proprietarul cladirii si al agentiei), initiatorul si coordonatorul acestui pro¬iect de restaurare a imobilului, care a beneficiat de o adevarata renastere.
Implicarea mea in acest proiect de amenajare, as putea spune ca a inceput cu incapatanarea de a pastra usa de la intrare, din fier forjat autentic, usa care apartinea casei, cu o valoare emblematica pentru cladire, fiind o adevarata opera de arta, obstinatie pentru care ma felicit si acum. Ame¬najarea acestui spatiu a fost o adevarata provocare pentru mine, un bun exercitiu de imaginatie, avand in vedere faptul ca nu eram la primul proiect de amenajare a unei agentii de publicitate de prim rang. Interesant mi s-a parut faptul ca puteam gandi ceva cu totul diferit pentru un spatiu cu aceeasi functie. Consider ca este esential sa poti concepe intotdeauna ceva nou, nemaiintalnit, si sa nu te repeti, chiar daca, mana unui designer poate fi necognoscibila. in procesul de ideatie am avut un stimul permanent si anume – dialogul cu beneficiarul, dialog viu care a dus la remo- delarea si metamorfozarea repetata a primelor propuneri, astfel incat forma finala este rezultatul multor stadii care s-au succedat ca rezultat al acestei interactiuni.
Tema acestui proiect a fost crearea unui spatiu cu o expresivitate contemporana, minimalista, dezinvolta, o experienta vizuala, un concept declarativ, exprimarea unor idei neconventionale ce incita la reactie privitorul. S-a incer¬cat declararea a ceva nou de fiecare data, desigur in ter¬meni scenografici – “statement”.

Aceasta atitudine menita sa starneasca privitorul, este laitmotivul conceptual al amenajarii.
Acest limbaj vizual se regaseste in majoritatea spatiilor: zona de receptie, salile de conferinta, coffee area, zonele de open space si, nu in ultimul rand, in grupurile sanitare unde abordarea este ludica, anecdotica, prin intermediul picturii murale decorative.
Parchetul, desi dintr-un material traditional, este reconfigurat ca layout din elemente taiate transversal fata de fibra si dispuse in niste lamele
inguste si scurte, care creeaza o structura cu aspect contemporan. Piatra, care acopera scarile si receptia, este un calcar ce are in struc¬tura formatiuni fosile ce ii confera un caracter grafic.
Designul si conceptia acestui spatiu au fost realizate de Erna Berger Moise.
ECLECTARTE