Articol Advertising House Publicis

Toate meritele si respectul i se cuvin arhitectului prof. Dr. Cornel Dumitrescu si lui Teddy Dumitrescu (proprietarul cladirii si al agentiei), initiatorul si coordonatorul acestui proiect de restaurare a imobilului, care a beneficiat de o adevarata renastere.

„Implicarea mea in acest proiect de amenajare, as putea spune ca a inceput cu incapatanarea de a pastra usa de la intrare, din jier forjat autentic, usa care apartinea casei, cu o valoare emblematica pentru cladire, fiind o adevarata opera de arta, obstinatie pentru care ma bucur si acum. Amenajarea acestui spatiu a fost o adevarata provocare pentru mine, un bun exercitiu de imaginatie, avand in vedere faptul ca nu eram la primul proiect de amenajare a unei agentii de publicitate de prim rang. Interesant mi s-a parut faptul ca puteam gandi ceva cu totul diferit pentru un spatiu cu aceeasi functie. Consider ca este esential sa poti concepe intotdeauna ceva nou, nemaiintalnit, si sa nu te repeti, chiar daca, mana unui designer poate fi necognoscibila. In procesul de ideatie am avut un stimul permanent si anume – dialogul cu beneficiarul, dialog viu care a dus la remodelarea si metamorfozarea repetata a primelor propuneri, astfel incat forma finala este rezultatul multor stadii care s-au succedat ca rezultat al acestei interactiuni.”

Tema acestui proiect a fost crearea unui spatiu cu o expresivitate contemporana, o experienta vizuala, un concept declarativ, exprimarea unor idei neconventionale ce incita la reactie privitorul. S-a incercat declararea a ceva nou de fiecare data, desigur in termeni scenografici – „statement”. Aceasta atitudine este menita sa starneasca privitorul, este laitmotivul conceptual al amenajarii. Acest limbaj vizual se regaseste in majoritatea spatiilor: zona de receptie, salile de conferinta, coffee area, zonele de open space si, in ultimul rand, in grupurile sanitare unde abordarea este ludica, anecdotica, prin intermediul picturii murale decorative.

Gama cromatica aleasa, griurile foarte deschise si alburile sunt menite sa sublinieze spatialitatea cladirii si sa permita reverberarea luminii naturale pe panurile mari, dar si sa sustina mesajul conceptual.

 

Un conference room numit si „conferece-ul alb” este monocrom aproape in totalitate, in nuante de alb, evident in diferite tonuri, si inflexiuni ale albului ce se regasesc atat in finisaje, cat si in mobilier, creand o atmosfera metafizica prin proiectia umbrelor acestor piese statuare.

 

In zone cum ar fi spatiul de receptie, primul loc de contact pentru orice vizitator, si in coffee area apar accente de culoare voit intense: rosu vermillion, orange, verde deschis din registrul culorilor acidulate, asemenea dulciurilor colorate, culori tonice care creeaza un contrast proaspat si vivace in raport cu fundalul neutru.

 

Limbajul grafic include pattemuri decorative de factura moderna, grafisme cu specific citadin sau vegetal, stilizat sau neobaroc.

 

Aceste elemente se desfasoara pe peretii mari cu statutul de ecran, de fundal si sunt realizate prin tehnici murale, respectiv pictura murala sau alte tipuri de suprafata, design precum tapet sau suporturi serigrafiate.

 

Materialele de finisaj pentru pardoseli si pavimente sunt naturale, lemn masiv si piatra.
Parchetul, desi dintr-un material traditional, este reconfigurat layout din elemente taiate transversal fata de fibra si dispuse in niste lamele inguste si scurte, care creeaza o structura cu aspect contemporan.
Piatra, care acopera scarile si recetia, este un calcar ce are in structura formatiuni fosile ce ii confera un caracter grafic.

 

Limbajul modern presupune asocieri, juxtapuneri de materiale heterogene contrastante, dar care creeaza un dialog dinamic, insolit, subliniindu-se reciproc, astfel ca multe piese de mobilier sunt realizate din material plastic cu finisaje impecabile, cu suprafete nete, care se deseneaza favorabil pe suprafetele naturale.

 

Corpurile de iluminat sunt volume simple, forme esentializate, minimaliste in anumite locuri sau lampi cu caracter tehnic, ca de studio si in functie de spatiu.
La cafenea, spre exemplu, sunt forme din natura, needitate, forme vegetale, florale, intr-o definitie de forme contemporane.
Conceptul de spatiu minimalist, epurat, modern, citadin, rezulta din toate aceste elemente luate individual ca niste embleme ale vietii contemporane, dar si din punerea lor in scena, ca ansamblu; scenografia care pune in valoare dominantul limbaj al designului sofisticat al zilelor noastre.

 

Design si Concept sediu Publicis: Erna Berger Moise